Målvakten ”Abbe”: Jag gjorde det i protest

Ordet dålig stämning har fått en ny innebörd. Med en minut kvar av matchen mellan Enhörna  och Konyaspor i kväll fick målvakten ”Abbe” Ben Khalifa nog, kastade handskarna och lämnade planen. Domaren blåste inte av – och bortalaget fick avsluta matchen helt utan målvakt.

”Abbe” Ben Khalifa. FOTO: PER ELIASSON (pereliassonfoto.se)

Bloggen fick tag på ”Abbe” efter matchen, för att höra hans version av scenerna som utspelade sig på idylliska Friluftsgården i Enhörna.

– Jag ropade på andretränaren och frågade om jag skulle springa upp på en hörna då vi låg under med 2-0. Då skrek huvudtränaren på mig på ett otrevligt sätt, så jag bestämde mig för att lämna planen i protest, säger 19-årige ”Abbe”, som egentligen varit utespelare den senaste tiden och inte stått i mål mer än två gånger på åtta månader.

Vad sa grabbarna i laget?

– Jag ångrade det efteråt, att jag satte dom i en dålig sits, men just då ville jag markera mot tränaren. Det enda jag hörde sen var att jag inte var välkommen i laget mer, att tränaren kickat mig.

– Så skriv gärna att jag är klubblös och att jag har bra fötter, det är dom jag lever på, säger ”Abbe” som protesten till trots utsågs till matchens lirare och lovordades från flera håll efter matchen.

– Det var också komiskt, för när jag återvände till planen för att hämta mitt pris trodde publiken att jag skulle attackera tränaren, men så var det förstås inte, säger ”Abbe”. 

I halvtid bytte även en av lagets viktigaste spelare, Osman Köseoglu, ut sig själv i protest mot huvudtränaren, som började i klubben för bara ett par omgångar sedan.

Enhörna IF vann matchen med 2-0. Målskyttar var Andriyas Can och Eric Backman.

Bloggen har sökt Konyaspors huvudtränare Marko Recep Inekci.

En reaktion till “Målvakten ”Abbe”: Jag gjorde det i protest

Kommentera

