Enhörnas tränare har lämnat laget 

Marcus Lorentzson och kaptenen Marcus Theng. Bilden är från tidigare säsong.

Fem matcher in i serien, för två veckor sedan, lämnade Enhörna IF:s Marcus Lorentzson, 38, ganska hastigt sitt uppdrag som tränare för A-laget. 

– Det känns tråkigt att inte fullfölja säsongen som vi hade planerat, och det är ett skönt gäng att jobba med, säger Marcus Lorentzson.

Laget hade tagit tre poäng på de inledande fem matcherna, men det verkar inte varit främst poängskörden som varit anledningen till att Lorentzson lämnat.

Ett missnöje bland en grupp spelare har vuxit fram under säsongen, och detta har nu lett till att Lorentzson mer eller mindre själv tagit beslutet. 

– Om halva laget vill se en annan tränarkonstellation är det ingen mening med att jag fortsätter. Jag hade gärna önskat att jag fick indikationer tidigare, så att jag hade kunnat göra efterfrågade förändringar, men om jag ska vara lite självkritisk så har jag inte haft den energi som krävs på vissa träningar då jag har haft ovanligt mycket att stå i i livet utanför fotbollen, säger Marcus Lorentzson som trots allt vill önska laget all framgång i det fortsatta seriespelet. 

Än så länge har Enhörna IF inte uttalat sig officiellt i ärendet. Laget leds nu av assisterande tränaren Augin Barqasho samt spelaren Gabriel Rhawi.

Sedan Lorentzson lämnade har Enhörna en seger, 2-0 hemma mot Älta, och en förlust, 1-0 borta mot Newroz.

Bloggen söker Enhörna IF för en officiell kommentar.

Kommentera

