”Är med så länge kroppen håller”

Han värvades för att täcka upp bakom skadade mittbacksparet Rabi Elia och Alex Corell. Men Chamoun Chabo, 33, har inte spelat match på över ett år, och fick utgå i premiären en bit in i andra halvlek med en överansträngd ljumske.

Det tuffa skadeläget i TVSK ser därmed knappast mindre oroande ut, även om Elia och Corell väntas vara tillbaka ”inom några veckor”.

Bloggen ringde upp nyförvärvet, för att prata om form, målsättningar och förväntningar.

Ett ögonblick med ett nyförvärv: Chamoun Chabo, Trosa Vagnhärads SK.

Ålder: 33 år (f. -84)

Position: Mittback

Moderklubb: Assyriska FF

Kom från: Arameisk Syrianska IF (div 1)

Beskriv känslan i laget.

– Jag är ju väldigt ny, jag har hunnit några träningar, en träningsmatch och en seriematch. Men det känns bra, jag känner några i laget sen tidigare då jag spelat med Baydono, Sasso och Abdi till exempel.

Du spelade första timmen i premiären mot FC Stockholm, vad säger du om matchen?

– Jag har en överansträngd ljumske så jag får vara lite försiktig. Men hade vi bara haft fullt lag hade vi definitivt kunnat hota FC. Jag tror, att om vi kan få tillbaka alla våra skadade spelare, så har vi rätt stor chans att gå upp. Men visst, vi har en ganska smal trupp. Om någon går sönder finns inte en minst lika bra spelare som kan fylla platsen, och det är en svaghet.

Du är 33 år och har inte spelat match på över ett år innan du kom till TVSK. Vad har du för målsättningar?

– Alltså, jag blir inte proffs efter 33 års ålder. Men jag vill fortsätta så länge kroppen håller och så länge jag kan bidra till laget. Jag är väldigt tävlingsinriktad och vill alltid vinna, jag vill alltid högre upp. Och TVSK försöker avancera, så det passar mig bra.

Vilket lag vinner serien?

– Jag har inte så bra koll, om jag ska vara ärlig. Men av vad jag fått höra så är FC Stockholm favoriter, säger Chamoun Chabo.

Kommentera

