”Vi är som en stor familj”

Ett ögonblick med ett nyförvärv: Ninos Sleyman, Enhörna IF.

Foto: Felix Rimfrost. 

Ålder: 23 år (f. -94)

Position: Mittback

Moderklubb: Syrianska FC

Kom från: Södertälje FK

Ge oss dina tankar inför premiären.

– Det har inte sett bra ut spelmässigt under försäsongen, då många varit skadade och bortresta. Men känslan i truppen är ändå på topp, och vi längtar verkligen efter seriepremiären.

Vad tror du om era chanser i år?

– Det vore kul att ta Enhörna upp i division 2, men som nykomling är vi nöjda om vi klarar oss kvar. Det är en mer realistisk målsättning också med tanke på alla nya i truppen.

Hur kom det sig att du bytte SFK mot EIF, 2:an mot 3:an?

– Jag har spelat i Södertälje FK i tre-fyra år och tänkte att det vore kul med en ny utmaning, dessutom passar det min jobbsituation bättre. När jag fick höra vilka andra värvningar Enhörna gjort inför säsongen fanns inte en tanke på att tacka nej.

Vilken är den största skillnaden mellan att spela i Södertälje FK och Enhörna IF?

– I Enhörna är vi som en stor familj, även utanför planen. Jag hade inte fattat det innan, att det verkligen var så. Många i laget har flickvänner, men vi umgås nästan mer med varann på helgerna än med dom, så bra lagkänsla har vi, skrattar Ninos Sleyman.

Hur går det i premiären?

– Jag hoppas på vinst, det blir 2-1 till oss.

Vem gör målen?

– Inte jag i alla fall, säger Sleyman, som gjorde sex mål som mittback i division 2 i fjol…

– Alltså, jag vill inte ”öga” mig själv, inte jinxa. Men det är klart att jag hoppas kunna göra många mål även i år.

Kommentera

